Van 0 naar meer dan 27.000 bezoekers per maand

In deze casestudy wil ik jullie de succesvoll aanpak en resultaten van een full-service SEO trajact laten zien.

Google-analytics-bestrijdingsservice

In de lente van 2019 ben ik begonnen met een full-service SEO traject voor Bestrijdingsservice. Zij werken samen met ongediertebestrijders door heel Nederland. De website heeft hierdoor veel pagina’s, die allemaal goed gescoord moeten worden. We zijn inmiddels anderhalf  jaar bezig met het full-service seo trajact en we zien enorme stijging in websitebezoekers, rankings, en keywords. Dit is allemaal te danken aan de data driven SEO strategie die ik altijd hanteer. 

Resultaten

In de grafiek hierboven zie je dat het organische verkeer van 0 tot meer dan 27.000 bezoekers per maand is gestegen, in ongeveer 1 jaar tijd.

De oranje grafiek hieronder geeft het aantal organische zoekwoorden aan. Ook hierin zijn we flik gestegen. Ondertussen worden we op meer dan 4400 zoekwoorden gevonden en staan we met dik 600 zoekwoorden in de top 10 zoekresultaten, ofwel op de eerste pagina van Google. Met bijna 250 zoekwoorden staan we in de top 3.

ahrefs-keywords-bs

Doelstellingen

  • Stabiele topposities voor de belangrijkste zoektermen.
  • White hat SEO doorvoeren; duurt langer voordat de resultaten zichtbaar zijn maar is geheel volgens de regels van Google.
  • Autoriteit worden in de ongedierte bestrijdingsbranche

Planning

Maand 1: Analyse maand.

  1. SEO Audit: Er is een SEO Audit uitgevoerd waarbij de website op 130 SEO punten in beoordeeld.
  2. On-Page audit: Er is een On-Page Audit uitgevoerd waarbij de specifieke pagina op 100 SEO punten is beoordeeld.
  3. Zoekwoordenonderzoek: Er is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om de meest potentiële zoekwoorden in kaart te brengen.
  4. Concurrentie analyse: Er is een concurrentie analyse uitgevoerd om op zoek te gaan naar de quick wins.

Maand 2: Aanpassen to-do’s uit de analyses.

  1. SEO Audit: Een groot gedeelte van de SEO punten die niet goed geoptimaliseerd waren, zijn aangepast op de website.
  2. On-Page Audit: Ook van deze audit zijn er een hoop SEO punten doorgevoerd.
  3. Zoekwoordenonderzoek: De pagina’s die gerankt dienen te worden in Google zijn voorzien van nieuwe of herschreven content.
  4. Indexatie: Na het uitvoeren van bovenstaande werkzaamheden is aan Google gevraagd om de website opnieuw te indexeren.

Maand 3: Laatste puntjes op de i zetten.

  1. Alle stappen uit maand 1 en 2 worden herhaaldelijk uitgevoerd. Zodra de aanpassingen zijn gedaan, worden de audits opnieuw gemaakt. Soms staan er nog steeds (of nieuwe) zaken niet optimaal en deze worden weer aangepast. Dit proces loopt door tot dat de gehele website is geoptimaliseerd.
  2. Linkprofiel: het linkprofiel is geanalyseerd om erachter te komen welke link types er ontbreken en of er eventueel foutieve links naar de website gaan.
  3. Linkprofiel van concurrenten: Ook zijn de linkprofielen van de concurrenten achterhaald en ook hier is gekeken naar de links. Op deze manier weten we waar we naartoe moeten (op het gebied van aantallen en kwaliteit) en we hebben een aantal mooie link kansen gezien waarop we in gaan spelen.
  4. Linkbuilding: de basis links zijn aangemaakt. Deze links zorgen voor de betrouwbaarheid en op deze manier worden de aantallen snel verhoogd.

Maand 4-tot heden: Linkbuilding en geoptimaliseerde blogs.

  1. Linkbuilding: aangezien de gehele techniek en huidige content op website is geoptimaliseerd gaat de focus naar linkbuilding. Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van het scoren van websites in Google en het is een zeer tijdrovend proces. Elke maand worden er een x aantal kwalitatieve backlinks aangemaakt en met de juiste anchor teksten geoptimaliseerd. Door een ‘steady-flow’ aan links elke maand wordt de website steeds populairder en dat is goed terug te zien in het organische verkeer.
  2. Blog: Om autoriteit op te bouwen binnen de branche en om de website te blijven voorzien van nieuwe content worden er wekelijks relevante blogs geplaatst, die uiteraard ook volledig geoptimaliseerd zijn. 

Vanuit het lab leveren wij data-driven SEO om hoger in Google te komen en zo effectief je doelgroep te bereiken.

Benieuwd naar waar jou kansen liggen op gebied van SEO? Neem vrijblijvend contact op.